top of page

Gümüşhane Kültür Gezisi

1.Gün:

Sabah 07.00 kalkış 8.30 a kadar kahvaltı yapılıp çıkılacak. İlk durağımız Çataltepe şehitliği

Sonra Dipsiz Göl ve Ardından Kara kaban Tepesine uzaktan bakıp

Taşköprü'de çay ve fotoğraf molası verip Taşköprü'ye adını veren

köprüyü ziyaret ediyoruz. Sonraki durağımız Santa Harabeleri iki mahalleyi

Ziyaret edip Taşköprü üzerinden Kurugöl yaylası ve mezarlığı ziyaret edip

Kürtdere Yaylasında çay molasının ardından

yayla evinde istirahata çekiliyoruz.

2.Gün:

Kahvaltıdan sonra yola çıkıyoruz. İlk durak Çakıl Göl ardından Onbinler'in denizi ilk gördükleri yer olan thases tepesi ve Sümela Manastırı'nın en güzel göründüğü yer olan Kofrakol yaylasında objektifleri Sümelaya çeviriyoruz. Tabi ki ardından Sümelayı ziyaret edip zamanımız kalırsa kovlagoz yaylasını ziyaret edip meşhur gastanızasının tadına bakıp yayla evimize dönüyoruz.

3. Gün:

Sabah güzel bir kahvaltıdan sonra güneşi görmeye gidiyoruz.Hanzaharye boğazından şamanlı alikinos sariovna gidiyoruz.Ardından yürüme kofrakoliya yolundan imara manastırına gidiyoruz. İsteyen araç ile imara manastırına gidebilir. Foto safari ardından yaylamıza geri dönüyoruz.

Gümüşhane Trekking ve Kamp

1. Gün:

Kahvaltıdan sonra Karakaban Tepesi 2780 mt ye tırmanış başlar yaklaşık iki saatlik bir tırmanıştan sonra zirveye varılır. Şanslı günümüzdeysek kurt tilki tavşan görebiliriz.

Kara kabanın arkasından eski naletleme bölgesinden kovlagoz yaylasına eski köprüyü ziyarete gidip kale altındaki acı sudan içip kaleyi ziyaretten sonra Arnastal yaylasından mantar toplayarak yayla evine dönüş.

2.Gün:

Bu günkü zirvemiz Deveboynu Tepesi 3082 mt Sabah erken saaatte Deveboynu yaylasına

Gidip oradan yürümeye başlıyoruz.yaklaşık 2 saatlik bir yürüyüşten sonra zirveye varıyoruz. Yol

üzerinde Hoca baba gözeleri eski maden tünelleri ve taş kulübeleri ziyaret ediyoruz. Dönüşümüz Çakılgöl tarafından olmakla birlikte bir çok mevzi siper ve mezar kalıntısını ve çakıl göl buzulunu göreceğiz. Göle tepeden bakıp yanına inip gölün etrafında dinlenme fırsatı bulacağız.

3.Gün:

Krom Antik şehrini ziyarete gidiyoruz. Birden çok millete ev sahipliği yapmış gizli din taşıyanlara konu olmuş mistik bir bölge mağara kiliseler gizli kiliseler ve daha onlarcası 40 ın

Üzerinde şapel kilise ve tarihi kalıntılar arasında yürümek ve Kromni şelalesini yakından görme fırsatı. Sarıovndan imara manastırına kofragoliya patikasından yürüme şansı istavri köyünü

Ve tarihi eserlerini ziyaret edeceğiz.

4.Gün:

Artabel Milli Parkını ziyaret ediyoruz. Erken kalkıp iyi bir kahvaltıdan sonra hemen

çıkıyoruz. Güne erken başlamalıyız bu gün zor olacak. Artabel göllerini ziyaret ediyoruz.Araçtan sonra gidiş dönüş beş saatlik bir yolumuz var. Buna hazır olmalıyız. Bu etkinliği kamplı

olarakta planlayabiliriz.

5. Gün:

Bu gün Gümüşhanenin en yüksek tepesine çıkıyoruz. Abdal Musa Dağı 3331 mt

Ben her zaman derim K2 görünümlü bir tepe çok çok çok güzel bir dağ katılmanızı öneririm.